Český trh e-commerce se vyznačuje velkým počtem internetových obchodů a vysokými obraty, které každoročně rostou. Během pandemické krize vykázal nejvyšší obrat za posledních šest let. Ten v loňském roce dosáhl přibližně 196 miliard korun, což představuje meziroční nárůst o 26,5 procenta.
Dle průzkumu v rámci projektu UPS Smart E-commerce Report 2021 celkem o 50 procent víc respondentů (nárůst z 10 % před pandemií na 15 % po pandemii) má v úmyslu i nadále realizovat „všechny“ nebo „převážně všechny“ nákupy přes internet. Oproti tomu v kamenných obchodech bude podle očekávání realizovat „všechny“ nebo „převážně všechny“ svoje nákupy o 14 % méně spotřebitelů, při celkovém poklesu z 54 % před pandemií na 40 % po pandemii.
Více než polovina (52 %) dotazovaných v Evropě nakupuje spíše u značek, v jejichž aktivity na sociálních médiích má důvěru. Preference nakupování tak zůstávají u velkých maloobchodníků.
Celý Report zde: https://www.firemnipohotovost.cz/wp-content/uploads/2021/06/UPS_SmartEcommerce_Report_2021.pdf