Wednesday, May 31, 2023
Obecné informace

Testování na koronavirus ve firmách startuje – AKTUALIZOVÁNO

01 března, 2021

Testování ve firmách by mělo napomoci odhalit nakažené, u kterých se neprojevují žádné příznaky. Od 1. března proto začne v zemi testování v podnicích. Podle ministra průmyslu a obchodu (MPO) Karla Havlíčka je zásadní, že testy bude možné provádět bez asistence zdravotníka.

Od 3. března mají zaměstnavatelé povinnost zajistit pro své zaměstnance antigenní testy prováděné buď zdravotníky, nebo přímo testovanou osobou. Od 5. března musí své zaměstnance vyzvat, aby test podstoupili, a od 12. března nesmí zaměstnancům, kteří v uplynulých sedmi dnech nebyli testováni, umožnit přístup na pracoviště, resp. povinný bude jeden test za týden. V případě menších firem od 50 do 249 osob se termíny posouvají na 5., 8. respektive 15. března.

Stát přispěje na jeden test maximálně 60 korun, testování bude částečně hrazeno z veřejného zdravotního pojištění. Nárok na testy přitom budou mít nejenom zaměstnanci, ale i osoby samostatně výdělečně činné (OSVČ). Celkem mohou podniky uplatnit 4 testy na zaměstnance měsíčně. Zaměstnavatelé budou mít povinnost všechny pozitivně testované zaměstnance hlásit na hygienu.

Odborníci přitom upozorňují na nutnost provádění testů v takových podmínkách, aby právě testování nezvýšilo riziko nákazy zaměstnanců. Ideální jsou odběru prováděné venku pod stanovým přístřeškem nebo z okénka.

Naši kompletní příručku krok za krokem o testování zaměstnanců na pracovišti naleznete ZDE.

 

Soubory cookies umožňují správné a úplné používání webových stránek.

Web používá nezbytné cookies pro jejich fungování. Se souhlasem jsou zpracovávané preferenční a statistické cookies, které slouží pro zapamatování nastavení a měření návštěvnosti. Další informace zobrazíte kliknutím na Informace o cookies. Podrobnou úpravu můžete provést kliknutím na “Vlastní nastavení”. Své preference můžete kdykoliv změnit a souhlas odvolat kliknutím na “Cookies” v zápatí stránky. Volba pouze nezbytných cookies může mít vliv na funkčnost a výkon stránek.